10 συμβουλές για καλύτερο ύπνο!

 

10 συμβουλές για καλύτερο ύπνο!

 

Όχι καφεΐνη και τσιγάρο τις απογευματινές ώρες

Το καλύτερο βέβαια είναι να κόψετε το κάπνισμα και να μειώσετε όσο το δυνατόν την καφεΐνη αλλά εάν δεν μπορείτε, τότε καλό είναι να μην καταναλώσετε  καφεΐνη μετά τις 6 το απόγευμα, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να σας κρατήσει ξύπνιους. Οι καπνιστές έχει αποδειχθεί ότι έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να αισθανθούν κουρασμένοι το επόμενο πρωί σε σχέση με τους μη καπνιστές.

Αποφύγετε να κοιμάστε για πάνω από 30-40 λεπτά το μεσημέρι

Όταν κοιμάστε max 30 λεπτά το μεσημέρι, τότε σίγουρα δεν θα καταστραφεί ο βραδινός ύπνος σας.

Γενικά ο μεσημεριανός ύπνος ενισχύει τη μνήμη και την απόδοσή σας.              

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο

Το ζεστό μπάνιο χαλαρώνει το σώμα και ανεβάζει τη θερμοκρασία του. Όταν βγείτε από τους υδρατμούς, η θερμοκρασία χαμηλώνει, με τον εγκέφαλο να λαμβάνει το μήνυμα ότι ήρθε η ώρα να κοιμηθείτε.

Κρατήστε το υπνοδωμάτιό σας σκοτεινό και ήσυχο

Το δωμάτιο σας πρέπει να είναι σκοτεινό και να υπάρχει ησυχία. Ακόμα και η λάμψη του ψηφιακού ξυπνητηριού ή το ενοχλητικό «τικ – τακ» του παλιού ρολογιού μπορεί να χαλάσει τον ύπνο σας.

 Ναι στη γυμναστική

Όσοι αθλούνται τακτικά απολαμβάνουν καλύτερο ύπνο. Η γυμναστική όμως θα πρέπει να γίνεται 2-3 ώρες πριν να ξαπλώσετε για να κοιμηθείτε γιατί αλλιώς μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Κρατήστε ένα πρόγραμμα ύπνου… ακόμη και τα Σαββατοκύριακα!

Ξυπνήστε καθημερινά περίπου την ίδια ώρα και ξαπλώστε για να κοιμηθείτε κάθε βράδυ περίπου την ίδια ώρα. Αυτό θα ρυθμίσει το «ρολόι» του σώματός σας. Το σώμα μας θέλει πρόγραμμα στον ύπνο.

Φροντίστε να κοιμάστε σε δροσερό δωμάτιο

Ούτε κρύο, ούτε ζέστη στην κρεβατοκάμαρά σας, για να αποφύγετε τις αυπνίες.

«Καταπολεμήστε» το ροχαλητό

Το ροχαλητό οδηγεί σε υπνηλία και κόπωση το επόμενο πρωί. Γι’ αυτό καλό είναι να κοιμάστε στο πλάι και όχι ανάσκελα, να χάσετε βάρος και να αποφεύγετε το αλκοόλ.

Απενεργοποιήστε υπολογιστές, smartphones και τηλεόραση πριν τον ύπνο

Χαμηλώστε τα φώτα και απενεργοποιήστε όλες τις συσκευές, από τα smartphones και το φορητό υπολογιστή μέχρι και την τηλεόραση, τουλάχιστον 60 λεπτά πριν κοιμηθείτε. Το έντονο φως «αφυπνίζει» το σώμα και δεν αφήνει τον εγκέφαλο να μπει στη διαδικασία του ύπνου.

Αποφύγετε το βαρύ γεύμα το βράδυ

Ένα βαθύ πιάτο μακαρόνια ή μια μεγάλη πίτσα αργά το βράδυ μπορούν να σας κρατήσουν ξύπνιου. Η πρωτεΐνη δύσκολα πέπτεται από το στομάχι όταν κοιμάστε. Αποφύγετε φαγητό 3-4 ώρες πριν τον ύπνο. Αν πάλι πεινάτε πολύ, προτιμήστε ένα ελαφρύ δείπνο.